Capitolul XVI

In ziua plecarii lui, Ana ramase acasa. Mihai mai avea ceva hartii de semnat lasate pe ultima suta de metri. Pleca la birou si ii spuse Anei ca va reveni in cel mult doua ore. Avionul era seara, asa ca avea timp suficient. Ii parea totusi rau de orice minut pe care nu-l petrecea cu Ana.

Ana nu-l conduse la usa.

La intoarcerea acasa il intampina o liniste adanca. Scotandu-si pantofii deschise usa dulapului de incaltaminte si il izbi goliciunea acestuia. Inima i se stranse in piept ca o presimtire rea.

Aproape alerga inspre dormitor. Nu gasi pe nimeni. Camera era intr-o ordine perfecta. Mici detalii ii spusera insa ca era mai mult decat ordinea obisnuita. Trase sertarele si deschise dulapurile numai ca sa constate ca erau la fel de goale. Ca un nebun intra in baie de unde disparuse toata multimea de creme, cutii si obiecte a caror intrebuintare nu o aflase niciodata.

Realitatea il coplesi, asa ca se prabusi pe gresia rece si izbucni in plans.

Dupa o vreme, se ridica si isi clati fata cu apa rece. Din oglinda il privea un strain cu ochii goi lipsiti de stralucire.

O suna de zeci de ori. Ii trimise messje si emailuri cu rugamintea sa ii raspunda. Niciun rezultat. Pleca sa o caute. Primul loc fu acasa la ea. Adica la fosta casa, unde locuia tatal ei. Suna indelung la usa pana i se deschise. Tatal Anei il privi rece si il intreba ce cauta. Afland de ce venise, ii spuse ca Ana nu era acolo si ca nu stie unde putea fi. Apoi ii tranti usa in nas.

Se duse la serviciu la ea. De la poarta i se comunica despre faptul ca Ana Stan nu mai lucra in companie. La insistentele sale, portarul o ruga pe Alexandra, prietena cea mai buna a Anei sa coboare sa discute cu domnul nervos.

Alexandra nu putu sa il ajute cu nicio informatie. Ana ii spusese doar ca pleaca, dar nu si unde. Ii promisese ca o va cauta dupa un timp. Lasase o scrisoare pentru Mihai.
‘- Stia ca ai sa vii sa o cauti si aici’, zise Alexandra.
‘- Multumesc. Te rog sa imi dai si mie un semn cand vorbesti cu ea. Uite numarul meu din Cehia.’ Mihai ii dadu o carte de vizita nou-nouta pe care o lua dintr-un pachet abia primit.
‘- Mihai, nu pot sa-ti promit asta. Daca Ana imi va spune sa nu te contactez, nu am s-o fac’, ii mai spuse si isi lua la revedere.

Mihai parasi cladirea de birouri si se urca in masina. Deschise scrisoarea cu mainile tremurande si citi:

Mihai,

Imi dau seama ca gestul meu e greu de inteles. Crede-ma ca nu mi-a fost deloc usor sa rup firele vizibile ale relatiei noastre. Caci pe cele invizibile numai timpul le va putea destrama. Sau moartea.

Despartirea aceasta nu inseamna ca nu te mai iubesc; dimpotriva, te iubesc mai mult decat oricand (daca asa ceva e omeneste posibil). Simt insa ca asteptandu-te luna de luna ar fi ucis curand aceasta dragoste. Si poate si pe tine te-ar fi chinuit inutil.

Am preferat sa plec din viata ta ca sa evit o lunga agonie. Am decis sa te las sa te bucuri din plin de cele ce te asteapta intr-o tara straina, departe de casa, fara griji si remuscari pentru faptul ca m-ai lasat in urma. Stiu ca nu ai fi putut alege altfel si nici nu ar fi trebuit s-o faci.

Cei doi ani din viata ta pe care mi i-ai daruit au fost cu adevarat extraordinari. Iti multumesc din suflet pentru fiecare clipa. Sper ca si eu am reusit sa-ti arat ca am impartasit cu tine, cu inima deschisa, tot ceea ce sunt.

Daca ne este dat, cine stie, poate ne mai vedem.

Cu toata dragostea,
Ana

Nu mai incapea nicio indoiala. Ana il parasise cu adevarat.

Se intoarse acasa ca sa isi ia bagajele. Casa i se paru pustie dincolo de orice inchipuire. Intr-adevar nu-l mai lega nimic de acel loc. Incuie usa si odata cu asta un capitol esential din viata sa. Viata de dupa Ana incepu pentru el in ziua aceea.

Suitcases_educationpost.org

Sursa foto: educationpost.org

Leave a Reply

