Inger de frunze

Leaves Angel

Toamna este anotimpul pe care multa vreme nu l-am indragit deloc. Semnifica sfarsitul zilelor lungi de joaca, aducea ploaie si vreme mohorata. Cativa ani din copilaria mea a trebuit sa ma trezesc in zori sa muncesc pe camp in frig (“la practica agricola”), lucru destul de greu de ‘inghitit’ pentru un copil crescut la oras si obisnuit sa traiasca in lumea cartilor. Apoi, locuind la bloc si depinzand asadar de sistemul centralizat de incalzire, zilele reci insemnau dardaiala in casa, imbracata cu cateva straturi de haine (si acum cam tot asa e…).

Cu timpul insa, am inceput sa vad cat de placuta poate fi toamna si sa ii fac loc in inima mea. Ziua de 15 septembrie a capatat o semnificatie deosebita pentru mine, mi-am adus aminte cat de mult imi place dulceata de gutui, iar de cand ma pasioneaza fotografia am observat cat de minunata este lumina de toamna.

De curand, plimbandu-ma prin parc, am ramas tintuita locului la vederea multitudinii de culori in care se imbracase orasul. Am trait parca pentru prima data revelatia frumusetii coplesitoare a toamnei si a bogatiei sale. Probabil pentru ca am mai imbatranit putin 🙂

Recent, aflandu-ma in padure, am pasit pe miile de frunze cazute. Fosnet de frunze si ramuri uscate, miros de putred. Atata moarte. Simteam o imensa greutate in suflet – pierderea unor oameni dragi, pierderea colectiva…

Un impuls mai puternic decat orice m-a facut sa ma arunc in covorul de frunze. ‘Sunt ca un inger’ mi-am zis, dand din maini si din picioare. M-am gandit brusc la cei plecati dintre noi in aceasta toamna, prea multi inainte de vreme… Fiecare om devine inger la un moment dat – inger de zapada, inger de nisip, inger de frunze, inger de tarana…

Ingerii pleaca dintre noi. Cei ramasi au datoria sa invete lectiile potrivite, atat din vietile, cat si din mortile acelor ingeri. Sper ca vom fi buni elevi. Si ca vom pleca pe drumul ingerilor cu sufletele impacate.

Mergeti in pace, ingeri de toamna!

Leave a Reply

